SEO in combinatie met SEA

SEO of SEA?

Veel websites richtten zich tegenwoordig vaak maar op 1 ding, de betaalde kant van Google of de Organische kant van Google.
Oftewel: Adwords of website optimalisatie. Naar ons inzien is dit echter verkeerd.

Het gevaar van alleen Adwords

Er zijn nog steeds veel partijen die zich prima weten te redden met alleen Google Adwords, de marges van de producten zijn groot genoeg
en de kosten voor 1 conversie zijn laag. Echter komen er op het internet steeds meer concurrenten. Dit omdat veel mensen een website als een manier zien om gemakkelijk veel geld te verdienen.
Vaak deze mensen omdat ze het gemakkelijk willen houden en direct resultaat willen investeren ze vaak in Adwords.
Dit kan resulteren in meer concurrentie op uw markt, en zoals u wellicht weet is Google Adwords een online veilingssysteem.

Net als in een echte veiling zullen de prijzen toenemen naarmate er meer bieders komen. Hierdoor zal de grote winnaar dus uiteindelijk zijn, je raad het al.. Google zelf.
De prijs voor 1 bezoeker op uw website zullen dus toenemen, wat natuurlijk weer ten koste gaat van uw marge.

Dit is eigenlijk het gevaar dat erachter schuilt als u zich alleen richt op Adwords.

Het gevaar van alleen website optimalisatie

Indien u niet betaald adverteert op Google en alles investeert in uw website optimalisatie ( linkbuilding, veel content, unieke content, goede stijlopbouw, ruime omschrijvingen bij producten )
heeft u natuurlijk een mooie manier die op lange termijn voordeliger is. Wat veel mensen vergeten is dat website optimalisatie veel tijd kost en tijd is geld!!
Indien u eenmaal mooie posities heeft op converterende zoekwoorden is dit natuurlijk ideaal. Echter blijft het organische gedeelte een onvoorspelbare factor, het is onmogelijk om bijvoorbeeld te zeggen: we gaan nu elke dag optimaliseren en dan staan we over een maand op de eerste plaats. Daarnaast zijn de concurrenten die al boven in staan soms simpelweg te sterk of te groot waardoor het eigenlijk geen zin heeft.

Combinatie

Naar ons inzien is een combinatie het beste, Adwords in combinatie met Website Optimalisatie.
Door Adwords kan u eenvoudig zien welke woorden goed converteren, en dus rendabel zijn.
Deze kunnen natuurlijk altijd aan blijven staan, daarnaast kunnen de organische posities u ondersteunen en voor veel verkeer zorgen.

Daarnaast wekt het een stukje extra vertrouwen als u organisch bovenin zichtbaar bent en met Google Adwords ook.
Dit kan ook weer gunstig zijn voor uw CTR. Dus website eigenaren, focus u niet op 1 activiteit!

Click2Result.nl Uw Adwords Specialist!

0 Comment


Leave a Comment

Your email address will not be published.

Vraag nu een Gratis SEA Scan aan!

of bel: 088-0120907

© Click2Result
Scroll naar boven