Google AdWords campagnes uitbesteden

Google AdWords campagnes uitbesteden

U wilt uw Google AdWords campagnes uitbesteden? Dan zijn er een aantal zaken waarop u wilt letten. In dit artikel leest u hoe u efficiënt uw campagnes uitbesteedt en waarop u let bij het uitbesteden van AdWords campagnes.

Adverteren met Google AdWords is een mooie manier om snel aan meer bezoekers te komen. Maar goede campagnes opzetten en advertenties schrijven kost veel tijd. En wanneer de campagnes staan begint het echte werk – de campagnes verbeteren en uitbreiden. Als ondernemer is uw tijd waardevol en is het wellicht interessanter om AdWords uit te besteden aan professionals.

Google AdWords campagnes uitbesteden scheelt tijd

Twijfelt u over het uitbesteden van uw AdWords campagnes? Vraag u dan als eerste af of u de tijd wilt nemen om het AdWords systeem te leren. En of u periodiek tijd wilt maken om uw campagnes te optimaliseren of u dit liever laat doen door professionals. Een ding is zeker: uitbesteden betekent dat u meer tijd heeft om u te focussen op andere zaken in uw onderneming.

Uitbesteden voor beter resultaat

Gaat u uw AdWords campagnes uitbesteden aan een professionele partner? Dan is de kans groot dat de resultaten ook beter zijn dan wanneer u uw campagnes zelf opzet. Immers, een AdWords bureau houdt zich dagelijks bezig met het opzetten van campagnes en optimaliseren van resultaten.

Wat doet een partner waaraan u uw AdWords campagnes uitbesteedt?

Ten eerste kunt u gedegen advies verwachten van een professionele partij. Click2Result zal eerst met u in gesprek gaan over uw wensen en doelen. Op basis daarvan doen wij een prognose en een voorstel voor uw budget en de strategie. Heeft u al advertentiecampagnes lopen? Dan doen we een scan van uw campagnes en geven we u advies hierover.

Als u AdWords uitbesteedt zal uw partner voor u het volgende doen:

  • Keyword onderzoek om nieuwe woorden te vinden die voor u interessant zijn om op te adverteren
  • Advertenties schrijven en testen wat voor u het beste werkt
  • Keywords die te duur zijn verwijderen uit uw campagnes
  • Aan de hand van statistieken in bv Google Analytics analyseren welke campagnes goed werken en welke niet
  • Inzicht geven in de voortgang en de resultaten

Heeft u een webwinkel? Dan is het door middel van Google Analytics goed mogelijk om de exacte opbrengsten te relateren aan campagnes, keywords en advertenties. Een partij die veel voor webwinkels AdWords campagnes beheert, zoals Click2Result, kan u specifiek helpen met AdWords campagnes voor e-commerce doeleinden.

Hoe kiest u een partner voor Google AdWords?

Voordat u uw campagnes gaat uitbesteden wilt u goed onderzoek doen. Is de website van het bureau professioneel? Verloopt de communicatie goed? Zijn er positieve en betrouwbare referenties? Zo ja, ga dan eens een persoonlijk gesprek aan met het bureau. Zo krijgt u een beeld van de mensen die uw campagnes managen. U kunt altijd een bepaalde periode testen met een partner met een bepaald budget. Let wel dat goede campagnes minimaal een aantal weken nodig hebben om optimaal resultaat te bieden.

Waarom AdWords campagnes uitbesteden aan Click2Result?

Ten eerste hebben wij zeer gekwalificeerde AdWords specialisten in dienst. Die onder andere werken voor Horloges.nl, Bestelplafond.nl en Werkkleding.com. Daarnaast werken wij doelgericht. U heeft altijd inzicht én controle over uw eigen campagnes en ziet exact wat wij doen. En wij rapporteren regelmatig uw resultaten. Niet overtuigd? Bel ons eens op 085 – 401 0124 of mail naar [email protected]