SEO in combinatie met SEA

SEO of SEA?

Veel websites richtten zich tegenwoordig vaak maar op 1 ding, de betaalde kant van Google of de Organische kant van Google.
Oftewel: Adwords of website optimalisatie. Naar ons inzien is dit echter verkeerd.

Het gevaar van alleen Adwords

Er zijn nog steeds veel partijen die zich prima weten te redden met alleen Google Adwords, de marges van de producten zijn groot genoeg
en de kosten voor 1 conversie zijn laag. Echter komen er op het internet steeds meer concurrenten. Dit omdat veel mensen een website als een manier zien om gemakkelijk veel geld te verdienen.
Vaak deze mensen omdat ze het gemakkelijk willen houden en direct resultaat willen investeren ze vaak in Adwords.
Dit kan resulteren in meer concurrentie op uw markt, en zoals u wellicht weet is Google Adwords een online veilingssysteem.

Net als in een echte veiling zullen de prijzen toenemen naarmate er meer bieders komen. Hierdoor zal de grote winnaar dus uiteindelijk zijn, je raad het al.. Google zelf.
De prijs voor 1 bezoeker op uw website zullen dus toenemen, wat natuurlijk weer ten koste gaat van uw marge.

Dit is eigenlijk het gevaar dat erachter schuilt als u zich alleen richt op Adwords.

Het gevaar van alleen website optimalisatie

Indien u niet betaald adverteert op Google en alles investeert in uw website optimalisatie ( linkbuilding, veel content, unieke content, goede stijlopbouw, ruime omschrijvingen bij producten )
heeft u natuurlijk een mooie manier die op lange termijn voordeliger is. Wat veel mensen vergeten is dat website optimalisatie veel tijd kost en tijd is geld!!
Indien u eenmaal mooie posities heeft op converterende zoekwoorden is dit natuurlijk ideaal. Echter blijft het organische gedeelte een onvoorspelbare factor, het is onmogelijk om bijvoorbeeld te zeggen: we gaan nu elke dag optimaliseren en dan staan we over een maand op de eerste plaats. Daarnaast zijn de concurrenten die al boven in staan soms simpelweg te sterk of te groot waardoor het eigenlijk geen zin heeft.

Combinatie

Naar ons inzien is een combinatie het beste, Adwords in combinatie met Website Optimalisatie.
Door Adwords kan u eenvoudig zien welke woorden goed converteren, en dus rendabel zijn.
Deze kunnen natuurlijk altijd aan blijven staan, daarnaast kunnen de organische posities u ondersteunen en voor veel verkeer zorgen.

Daarnaast wekt het een stukje extra vertrouwen als u organisch bovenin zichtbaar bent en met Google Adwords ook.
Dit kan ook weer gunstig zijn voor uw CTR. Dus website eigenaren, focus u niet op 1 activiteit!

Click2Result.nl Uw Adwords Specialist!

Google AdWords campagnes uitbesteden

Google AdWords campagnes uitbesteden

U wilt uw Google AdWords campagnes uitbesteden? Dan zijn er een aantal zaken waarop u wilt letten. In dit artikel leest u hoe u efficiënt uw campagnes uitbesteedt en waarop u let bij het uitbesteden van AdWords campagnes.

Adverteren met Google AdWords is een mooie manier om snel aan meer bezoekers te komen. Maar goede campagnes opzetten en advertenties schrijven kost veel tijd. En wanneer de campagnes staan begint het echte werk – de campagnes verbeteren en uitbreiden. Als ondernemer is uw tijd waardevol en is het wellicht interessanter om AdWords uit te besteden aan professionals.

Google AdWords campagnes uitbesteden scheelt tijd

Twijfelt u over het uitbesteden van uw AdWords campagnes? Vraag u dan als eerste af of u de tijd wilt nemen om het AdWords systeem te leren. En of u periodiek tijd wilt maken om uw campagnes te optimaliseren of u dit liever laat doen door professionals. Een ding is zeker: uitbesteden betekent dat u meer tijd heeft om u te focussen op andere zaken in uw onderneming.

Uitbesteden voor beter resultaat

Gaat u uw AdWords campagnes uitbesteden aan een professionele partner? Dan is de kans groot dat de resultaten ook beter zijn dan wanneer u uw campagnes zelf opzet. Immers, een AdWords bureau houdt zich dagelijks bezig met het opzetten van campagnes en optimaliseren van resultaten.

Wat doet een partner waaraan u uw AdWords campagnes uitbesteedt?

Ten eerste kunt u gedegen advies verwachten van een professionele partij. Click2Result zal eerst met u in gesprek gaan over uw wensen en doelen. Op basis daarvan doen wij een prognose en een voorstel voor uw budget en de strategie. Heeft u al advertentiecampagnes lopen? Dan doen we een scan van uw campagnes en geven we u advies hierover.

Als u AdWords uitbesteedt zal uw partner voor u het volgende doen:

  • Keyword onderzoek om nieuwe woorden te vinden die voor u interessant zijn om op te adverteren
  • Advertenties schrijven en testen wat voor u het beste werkt
  • Keywords die te duur zijn verwijderen uit uw campagnes
  • Aan de hand van statistieken in bv Google Analytics analyseren welke campagnes goed werken en welke niet
  • Inzicht geven in de voortgang en de resultaten

Heeft u een webwinkel? Dan is het door middel van Google Analytics goed mogelijk om de exacte opbrengsten te relateren aan campagnes, keywords en advertenties. Een partij die veel voor webwinkels AdWords campagnes beheert, zoals Click2Result, kan u specifiek helpen met AdWords campagnes voor e-commerce doeleinden.

Hoe kiest u een partner voor Google AdWords?

Voordat u uw campagnes gaat uitbesteden wilt u goed onderzoek doen. Is de website van het bureau professioneel? Verloopt de communicatie goed? Zijn er positieve en betrouwbare referenties? Zo ja, ga dan eens een persoonlijk gesprek aan met het bureau. Zo krijgt u een beeld van de mensen die uw campagnes managen. U kunt altijd een bepaalde periode testen met een partner met een bepaald budget. Let wel dat goede campagnes minimaal een aantal weken nodig hebben om optimaal resultaat te bieden.

Waarom AdWords campagnes uitbesteden aan Click2Result?

Ten eerste hebben wij zeer gekwalificeerde AdWords specialisten in dienst. Die onder andere werken voor Horloges.nl, Bestelplafond.nl en Werkkleding.com. Daarnaast werken wij doelgericht. U heeft altijd inzicht én controle over uw eigen campagnes en ziet exact wat wij doen. En wij rapporteren regelmatig uw resultaten. Niet overtuigd? Bel ons eens op 085 – 401 0124 of mail naar [email protected]

Click2Result door Google gecertificeerd

Click2Result door Google gecertificeerd

Op zoek naar een Google Adwords Gecertificeerde Partner? Meerdere medewerkers binnen Click2Result hebben het Google Adwords examen met succes afgelegd. Deze medewerkers doen jaarlijks examen om kennis op pijl te houden en om de certificering te behouden. Click2Result mag zich met succes een ‘Google Certified Partner’ noemen.

Google Certified Partner = vertrouwd
Wij doen altijd ons uiterste best om jouw bedrijf een zo hoog mogelijke positie binnen Google Adwords te geven. Het is mogelijk om voor bepaalde zoektermen een toppositie in Google Adwords te krijgen. Bij de start van een Adwords campagne garanderen wij echter nooit een absolute top posities binnen Google Adwords. De positie in Google Adwords is namelijk sterk afhankelijk van de Kwaliteitsscore en het aantal concurrenten binnen de markt.

  • Geen valse beloftes over een hoge positie in Google Adwords

Adverteren via Adwords: de kosten
Je betaalt geen vaste prijzen voor het plaatsen van een advertentie in Google Adwords. Wij bereken alleen een vast bedrag per uur voor het onderhouden van de Adwords campagnes.

Via Adwords betaal je altijd een bedrag per klik (CPC). Dit bedrag kan schommelen en wordt bepaald door het biedsysteem van Google. Het aantal concurrenten en de kwaliteitscore bepalen de hoogte van de kosten per klik (CPC). Hoe hoger de kwaliteitsscore hoe lager de kosten per klik. Je bepaalt zelf hoeveel geld je uitgeeft aan Adwords. Je stelt zelf namelijk een dagbudget in. Er is geen verplicht minimum. Wij zullen je hier natuurlijk wel in adviseren en kijken pro-actief met je mee.

  • Altijd inzicht in de kosten per klik
  • Betalingen verlopen veilig via Google

Het bedrag dat je betaalt voor het adverteren in Google Adwords betaal je altijd direct aan Google, zonder tussenkomst van Click2Result. Op deze manier heb je altijd inzicht in de kosten en zie je waar je geld naartoe gaat. Geen verrassingen achteraf.

Beheerder Adwords Account
Als wij een Adwords campagne voor je opzetten, geven we je altijd toegang tot het account. Als je het wil, maken we jou de beheerder van je account. Wij zijn altijd transparant in de werkzaamheden en laten je resultaten zien. Je kunt rapporten inzien en meekijken met de voortgang van campagnes. Je ziet direct hoe de verschillende campagnes verlopen, wat sterke keywords zijn en wat de kosten zijn die je betaalt per klik.

  • Meekijken in het eigen Adwords account

Google eist dat je als Adwords Gecertificeerde Partner inzicht geeft in de voortgang en resultaten van een campagne. Google voert regelmatig strenge controles uit. Hou je je hier niet aan? Dan is het gevolg dat je de certificering als Google Adwords Partner kwijt raakt.

Wil je advies over het opzetten van een Adwordscampagne? Wil je dat wij met je meekijken om een bestaande campagne te verbeteren? Of wil je dat wij een volledige campagne voor je opzetten?

Bel: 085 210 0131

10 tips voor het schrijven van Adwords advertenties

10 tips voor het schrijven van Adwords advertenties

Adwords advertentieteksten schrijven is vaak lastig. Je hebt weinig ruimte. Je wilt teveel vertellen. Hoe zorg je nou dat je het maximale haalt uit je advertenties? Hier geven we een tiental tips voor het schrijven van advertentieteksten.

Tip 1: Communiceer voordelen

Mensen kopen voordelen, geen eigenschappen. Wat zijn de voordelen van jouw diensten of producten? Stel je verkoopt wijnglazen online. Communiceer dan bijvoorbeeld de kwaliteit van je glazen. Of wie je glazen gebruikt. Of waarom jouw glazen speciaal zijn.

Tip 2: Gebruik keywords in de advertentieteksten

De keywords die je gebruikt in je Adwords campagnes laat je terugkomen in de advertentieteksten. Keywords worden in advertenties dikgedrukt weergegeven als op deze woorden wordt gezocht. Dit valt extra op en zal leiden tot een hoger CTR.

Zie hier boven een advertentie van Bestelplafond.nl. Het woord Systeemplafond wordt dikgedrukt weergegeven.

Tip 3: Experimenteer met keyword insertion

Door middel van keyword insertion laat je gebruikte zoekopdrachten automatisch in Adwords advertenties terugkomen.  Gebruik je de code {keyword:default text} in een advertentietekst, dan zal dit worden vervangen door het keyword dat de advertentie laat tonen. Zo zien zoekers hun exacte zoektermen terug in je advertentie. Test op verschillende locaties in je advertenties met keyword insertion en meet hoe het de CTR beïnvloedt.  Lees meer over Keyword insertion

Tip 4: Maak slim gebruik van de zichtbare URL

In Adwords heb je de mogelijkheid om een zichtbare URL op te geven. Dit is de URL die wordt getoond in je advertentie. De daadwerkelijke URL is de pagina waarnaar de advertentie linkt. Wil je specifiek adverteren op witte wijnglazen? Geef dan als zichtbare URL: www.webwinkel.nl/witte-wijnglazen.

Tip 5: Test altijd meerdere advertentieteksten tegelijk

Zonder te testen weet je niet wat goed werkt voor jou. Test een compleet verschillende advertenties. Werkt de een significant beter dan de ander? Houd dan de goede tekst en maak kleine variaties hiervan om de advertenties te optimaliseren. Blijf altijd meerdere advertenties naast elkaar testen.

Tip 6: Communiceer jouw USP’s

USP’s zijn jouw Unique Selling Points. Dit zijn punten die jouw dienstverlening speciaal maken. Bijvoorbeeld hoe snel je levert, hoe goedkoop je bent of hoe groot je assortiment is.

Hier zie je een advertentie van Werkkleding.com. Er wordt ingespeeld op de grote collectie en de mogelijkheid om overalls te laten bedrukken.

Tip 7: Ga niet goedkoop communiceren

Ben jij erg goedkoop in je markt? Communiceer dat dan. Ben je dit niet, voorkom dan dat je onnodig veel bezoekers krijgt die op koopjesjacht zijn.

Ben je bang dat je veel bezoekers krijgt die afhaken op je prijzen? Probeer dan eens prijzen te communiceren in je teksten. Bijvoorbeeld Wijnglazen v.a. €6,-.

Tip 8: Zet aan tot actie

Mensen reageren op aansporingen tot actie. Vertel je lezers wat hij moet doen. Bijvoorbeeld: Bezoek nú onze shop of Beslis vandaag!.

Tip 9: Blijf jezelf

Alles draait om relevantie. Oogt je advertentie goedkoop, maar je website duur? Of zijn je Adwords advertenties formeel, maar je website juist heel informeel? Dan valt dit buiten het verwachtingspatroon van je bezoeker. Probeer dit te voorkomen. Zorg dat je advertenties je website weerspiegelen.

Tip 10: Onderscheid je van concurrenten

Bekijk eens de Adwords advertenties van je concurrentie. Welke woorden gebruiken ze? Welke boodschap stralen ze uit? Zorg dat je je onderscheidt. Als alle advertenties hetzelfde ogen, kunnen mensen niet kiezen. Wees uniek en onderscheidend.

Adwords uitbesteden?

Zie je het niet zitten om deze tips zelf door te voeren? Of heb je te weinig tijd? Laat ons je helpen. Wij verzorgen de complete set-up van je Adwords campagnes, managen de campagnes en communiceren de resultaten periodiek terug. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.


Definitie: Google Adwords Professional

Google AdWords Professional, wat is het?

Er zijn genoeg bedrijven die zich Google AdWords partner of Google AdWords professional noemen. Maar wat betekent dit? en zijn ze dit wel? Wees altijd kritisch! Click2Result is een Google AdWords Professional. Oftewel een GAP. Zie ook :  www.whoisagap.nl. Op deze website vindt u alle AdWords Professional bedrijven in Nederland.

Hoe word je Google AdWords Professional (GAP)?

Een Google AdWords Professional kan een bedrijf óf een individueel zijn. Wil een bedrijf een Google Qualified Company zijn,  moet het bedrijf in kwestie minimaal twee Google AdWords Individuals geregistreerd hebben. Dit houdt in dat er twee werknemers aangesloten moeten zijn die het (uitgebreide) Google AdWords examen moeten hebben behaald. Click2Result heeft dit. Na het behalen van dit logo mag het AdWords individual logo op de website worden gevoerd. Let wel, hoewel dit logo iets zegt over de kennis van iemand, zegt dit niks over de kwaliteit van het werk. Daarom doen wij gratis een scan van uw campagnes. Zo weet u direct met wie u heeft te maken. Links ziet u het Google AdWords Individual logo.

Naast twee professionals heeft een Google AdWords Qualified Company een minimaal budget van 100.000 Dollar per kwartaal beheren. Dit geeft aan dat in ieder geval enige ervaring aanwezig is met veel kleine of enkele grote campagnes. Click2Result beheert zowel kleinere als grote campagnes. Voldoet een bedrijf aan deze eisen, dan mag het logo rechts worden gevoerd.

Een Google AdWords professional is geen Google partner!

Vergis u niet. Een Google AdWords Professional is geen partner van Google. Het geeft alleen aan dat de Qualified Company of Qualified Individual aan de eisen voldoet om de titel Google AdWords Professional te dragen. Wilt u zeker weten dat u met een professioneel AdWords bedrijf gaat werken? Ga een gesprek aan, vraag naar resultaten en vraag naar referenties.

Om te controleren of een bedrijf het logo rechtmatig voert van Google AdWords Qualified Company, klikt u op het logo. U komt dan terecht op de Google Site met het profiel van het betreffende bedrijf. Elke twee jaar moet een Google AdWords Professional het examen afleggen.

10 Google AdWords tips

10 Google adwords tips

Je wilt beginnen met Google AdWords, maar weet niet hoe? Of je bent al begonnen en zoekt tips? Hier lees je een aantal aantal praktische Google AdWords. Heb je hulp nodig bij je campagnes? Neem dan even contact met ons op!

Tip 1: Test altijd meerdere advertenties

Per AdWords campagne kun je meerdere advertenties instellen. Maak hier gebruik van! Je kunt instellen dat Google zelf bepaald welke advertentie het beste werkt, of je laat je advertenties evenredig tonen. En dan bepaal je zelf welke het beste werkt. Houd de beste advertentie en maak weer één of meer nieuwe. Dit is een van de belangrijkste AdWords tips in het algemeen: test, test en test!

Tip 2: Gebruik exacte match zoekwoorden

Veel mensen die beginnen gebruiken alleen brede zoekwoorden. Maak niet deze fout. Exacte zoekwoorden zorgen voor verkeer dat exact op jouw keyword zoekt. Je voorkomt dat er bezoekers binnenkomen op irrelevante termen. Natuurlijk gebruik je brede zoekwoorden juist om te achterhalen waar mensen op zoeken, maar wees hier voorzichtig mee!

Tip 3: Gebruik uitsluitingswoorden

Dit is een van de AdWords tips die je erg veel geld kan besparen. Uitsluitingswoorden in AdWords zijn woorden die je uitsluit om op gevonden te worden. Stel je verkoopt fietsen online van hoge kwaliteit en met bijbehorend prijskaartje. Dan heb je misschien als breed zoekwoord ingesteld ‘fietsen online’. Maar je wilt niet gevonden worden op ‘goedkope fietsen online’ of ‘tweedehands fietsen online’. Dan voeg je de woorden ‘goedkope’ en ‘tweedehands’ toe aan je uitsluitingswoorden. Zo voorkom je irrelevante bezoekers op je site.

Tip 4: Test met posities van je AdWords ads

Wat levert je meer op: voor 1,50 euro per click op positie één staan, of voor 0,50 cent op positie zeven? Soms loont het om prominent bovenaan te staan, soms niet. Test per campagne wat voor jou werkt.

Tip 5: Optimaliseer je landingspagina’s

Niet een directe AdWords tip, maar wel erg belangrijk. Zorg dat bezoekers via AdWords op een landingspagina komen die aansluit op je advertentie. Verkoop je elektrische fietsen en heb je daar een advertentie op lopen? Link dan niet naar de homepage, maar naar een pagina over elektrische fietsen. Als je pagina aansluit bij je advertentie, stijgt ook je kwaliteitsscore, en betaal je minder per click!

Tip 6: Koppel AdWords met Analytics

Als je echt wilt weten wat de resultaten zijn van de advertenties, koppel je AdWords met Google Analytics. Dit is niet moeilijk, met een paar klikken heb je dit voor elkaar. In Google Analytics zie je dan Google AdWords als verkeersbron staan. Je ziet dus precies wat bezoekers uit AdWords doen op je website. Welke pagina’s ze bezoeken, welke doelen ze voltooien en waar ze afhaken.

Tip 7: Weet hoeveel je per click mag betalen

Heb je een webshop? Na een tijdje testen met AdWords weet je wat je conversie is en wat de gemiddelde bestelwaarde is. Dan kun je ook uitrekenen hoeveel je maximaal per click mag betalen. Doe dat! Zo heb je een richtlijn voor je budget. Verkoop je diensten op je website? Reken dan uit hoeveel een offerteaanvraag je waard is. Ook dan kun je terugrekenen naar de maximale kosten per click.

Tip 8: Lokale markt? Gebruik Geotargetting!

Een van de belangrijkere tips als je een lokale afzetmarkt hebt. Door te ‘geotargetten’ bepaal je binnen welke geografische lokatie je jouw AdWords advertenties wilt tonen. Dit kun je doen door provincies te selecteren, of door een bepaalde straal om een locatie te selecteren. Ook kun je locaties uitsluiten. Zo voorkom je bezoekers die op je advertenties klikken uit locaties die niet relevant zijn.

Tip 9: Maximaliseer je keywords

Hoe meer keywords je gebruikt in je campagnes, hoe specifieker je keywords zijn en hoe minder competitie je zult hebben.

Tip 10: Focus AdWords advertenties op voordelen

Mensen kopen voordelen, geen kenmerken. Communiceer waarom mensen voor jou moeten kiezen. Heb je geen verzendkosten? Ben je de goedkoopste? Bied je uitzonderlijke snelheid? Communiceer dit in je AdWords advertenties!

Heb je deze AdWords tips toegepast, maar je hebt meer hulp nodig? Of je wilt een gratis scan van je campagnes? Neem contact met ons op en we helpen je verder.

Bestelplafond vertelt over adverteren in Google

Bestelplafond in het FD

“Op Google adverteren is de beste beslissing van mijn leven geweest”, kopt het artikel op pagina 12 van Het Financieele Dagblad. Het is een quote van Hans Kalk van Bestelplafond.nl.

Hans heeft de kans gekregen om te vertellen over zijn webshop en marketing in de Entrepreneur sectie van het dagblad. Hij legt in dit artikel uit hoe Bestelplafond overleeft en zelfs is gegroeid in de crisis door te investeren in de mogelijkheden van internet.

Bekijk het krantenartikel of Lees het artikel op de site van het FD

Definitie: Google keyword onderzoek

Adwords keyword analyse

Het bepalen van de juiste keywords waarop jij jouw Adwords campagne gaat richten is van van groot belang. Wil je gevonden worden in Google Adwords dan moet je de juiste keywords gebruiken binnen de campagne. Wil je ook nog eens niet te veel betalen voor een keyword zorg dan dat je een keyword onderzoek uitvoert. Maar hoe voer je een keyword onderzoek uit en bepaal je nu welke keywords interessant zijn voor jouw campagne?

15951267614572Afbeelding14.png

Google kan je hierbij helpen. En heeft hiervoor een handige tool ontwikkeld: Google Adwords Keywordtool. Dit is een hulpprogramma dat jouw helpt bij het vinden van de juiste keywords en laat daarnaast zien hoeveel concurrentie er is voor een zoekwoord, wat de kosten per klik zijn en wat de zoekvolume trends zijn.

Voordat je een adwordscampagne gaat opzetten, is het belangrijk om te brainstormen. Noteer alle keywords die te maken hebben met het product of dienst die jij aanbiedt. Denk ook vooral aan synoniemen. Vaak zijn dit woorden die een klant gebruikt om te zoeken binnen Google. Dit zijn de zogenaamde alternatieve keywords. Voor deze zoektermen geldt dat er vaak weinig concurrentie is, waardoor er dus meer kans is dat een bezoeker uiteindelijk klikt op jouw advertentie.

Heb je een webshop?

Stel je hebt een bedrijf dat online kandelaren verkoopt. Als je dan naar Google.com gaat en zoekt op de term ‘kandelaren’ vind je 25.200 resultaten. En het ziet er naar uit dat er veel concurrentie is binnen Adwords. We gaan dit nu onderzoeken. In de Google Adwords Keywordtool ga je zoeken op ‘kandelaren’. Dit vul je in bij ‘beschrijvende woorden of zinsdelen’. Vergeet niet de landinstellingen op Nederland te zetten en de taal op Nederlands.

Uit het overzicht blijkt dat de gemiddelde kosten (CPC) voor de keyword ‘kandelaren’ € 0.19 zijn. Ook blijkt dat het gemiddelde zoekvolume per maand (het aantal keren dat er op dit woord gezocht wordt in Google) 1900 is. De concurrentie is gemiddeld.

99741267614713Afbeelding17.png

De alternatieve keywords zijn ook interessant pak je lijstje met keywords, die je eerder hebt opgeschreven erbij, en vergelijk dit met de alternatieven die Google jou biedt. Verkoop je bijvoorbeeld kristallen of brocante kandelaars?

29541267614769Afbeelding15.png

Dit zijn interessante zoektermen, waar vrij weinig concurrentie op is. Het is aan te raden om een advertentiegroep te richten op deze zoektermen. Weinig concurrentie en de kosten zijn zeer laag.

75391267614759Afbeelding16.png

Definitie: Google Adwords site links

Google Adwords site link

Een advertentie in Adwords heeft een unieke landingspagina die gekoppeld is aan het onderwerp in de advertentie en de zoekopdracht van een bezoeker. Met Adwords site links is het mogelijk om binnen een Adwords advertentie meerdere links op te nemen. Zo kan snel relevantie informatie worden getoond en de bezoeker dieper de website in worden geleid.

In totaal kunnen vier extra links worden geplaatst, echter het is mogelijk om wel meer dan meer dan 4 links in te voeren, maximaal 10 links. Op basis van prestaties en de CTR van een link worden dan de 4 best presterende links weergegeven.

De links kunnen eenvoudig worden ingesteld binnen de campagne instellingen van de Adwordscampagne. Via de optie: Netwerken, apparaten en extensies.

height=107

Google bepaalt aan de hand van relevatie en de kwaliteitsscore van een advertentie of de link extensies ook daadwerkelijk worden getoond en of je gebruik kunt maken van deze optie. De links worden door Google vooral gekoppeld aan unieke merknamen binnen zoekopdrachten.

Om te zorgen dat de site links worden geactiveerd is het van belang dat de advertentie al voor een langere tijd op de hoogste positie staat binnen zoekresultaten. Daarnaast moet de advertentie een hoge kwaliteitsscore hebben. De links binnen de advertentie mogen de gebruiker niet leiden naar de een andere website dan de website waar de eigenlijke advertentie naar verwijst. Deze moeten linken binnen hetzelfde domein.

height=148

Binnen Adwords is er nog geen mogelijkheid om te bekijken wat het resultaat is van de afzonderlijke links binnen een advertentie op het aantal klikken. Wel kun je het effect meten in Google Analytics door aan de links een tag te hangen.

Als voorbeeld van een advertentie met site links hebben we gezocht op de merknaam ‘Nike’. Deze zoekopdracht toont een advertentie met 4 site links. Elke link is gekoppeld aan een unieke landingspagina binnen het domein: www.nike.com.

height=160

Definitie: Landingspagina’s

AdWords + Landingspagina’s = €€€

Wilt u rendement uit uw marketingbudget? Laat ons uw Google AdWords campagnes beheren. Het resultaat is direct meetbaar. Ook ontwikkelen wij overtuigende landingspagina’s. Wist u dat een goede landingspagina kan zorgen voor twee tot drie keer zoveel verkopen of offerteaanvragen?

86461253800768landingspagina2.jpg

Landingspagina’s: maak klanten van uw bezoekers

Om maximaal resultaat te halen uit uw AdWords advertenties, ontwikkelen wij voor u landingspagina’s die uw bezoekers omzetten in klanten. Voordelen:

  • Meer conversie door betere aansluiting op uw advertenties.
  • Meer bezoekers uit organische zoekresultaten.
  • Wij testen en optimaliseren uw landingspagina’s.

Voorbeeld landingspagina’s: Landingspagina 1, Landingspagina 2

Een landingspagina op uw website ontwikkelen we vanaf 295 euro. Een landingspagina als losse website vanaf 795 euro. Vul het contactformulier in of bel met 085 – 210 0131 om de mogelijkheden te bespreken.

AdWords: adverteer gericht en meetbaar

30841254138633google-adwords-professional.gifWilt u op een snelle en efficiënte manier meer bezoekers naar uw website brengen? Door te adverteren in zoekmachines, ook wel Search Engine Advertising of SEA genoemd, bereikt u onmiddellijk resultaat.

Click2Result regelt de set-up en het management van uw AdWords campagnes.

  • U heeft volledige controle over uw budget.
  • U boekt snel en gericht resultaat.
  • U betaalt enkel wanneer er op uw advertentie wordt geklikt.

Wilt u weten hoe wij u helpen meer te verdienen door AdWords? Vul het contactformulier in en wij nemen contact met u op. U ontvangt van ons een vrijblijvend voorstel.

Wilt ú meer verdienen met uw online marketing?

Laat u uw landingspagina’s door ons ontwikkelen, dan ontvangt u de volgende diensten:

  • Design, copywriting en technische uitwerking’.
  • Meten is weten. Wij analyseren, testen en verbeteren uw pagina twee keer per jaar.
  • Inclusief domeinnaam en hosting pakket.

Wilt u meer uit uw AdWords advertenties halen en scoren in zoekmachines? Vul dan ons contact formulier in of bel met 085 – 210 0131.

Definitie: SEA (Search Engine Advertising)

SEA

Search Engine Advertising (SEA)

SEA, oftewel adverteren in zoekmachines is onze specialiteit. Adverteren in zoekmachines doet u via Google AdWords, het advertentieplatform van Google.

Pay Per Click Advertising

Wilt u bezoekers scoren via AdWords? Dan betaalt u per click. Oftewel: als iemand klikt op uw advertentie betaalt u vergoeding aan Google. U bepaalt zelf uw maandbudget, dagbudget en maximum bedrag per click voor uw advertenties. Zo betaalt u nooit teveel. Wij adviseren u graag hierover.

Keywords, campagnes & advertenties

35931252501988SEA.jpgUw AdWords richt u eerst in in campagnes. Stel u verkoopt sportschoenen, dan kunt u bijvoorbeeld campagnes inrichten voor Heren, Dames en Kids. Per campagne stelt u keywords, oftewel zoekwoorden in. Deze keywords zijn de zoekopdrachten waarbij u uw advertenties wilt laten zien. Per campagne stelt u een of meerdere advertenties op. U kunt zelfs Google laten bepalen welke advertentie het beste werkt, zodat u uw advertenties kunt optimaliseren.

Inhoudsnetwerk

19771252501982sea2.jpgU kunt er ook voor kiezen om uw advertenties in het inhoudsnetwerk van Google te laten zien. Het inhoudsnetwerk bestaat uit websites die ruimte bieden om advertenties te plaatsen. Google herkent de context van de website en koppelt zo alleen relevante advertenties. Zo weet u zeker dat uw advertenties alleen relevante websitebezoekers worden getoond.

Laat Click2Result uw AdWords campagnes beheren

Het beheren van AdWords campagnes is onze specialiteit. Wij leggen u graag uit hoe wij AdWords voor u inzetten. Neem contact met ons op en wij vertellen u meer.

Definitie: Zoekmachine Marketing

Zoekmachine Marketing

Wat is zoekmachine marketing?

Zoekmachine marketingZoekmachine marketing is een aanduiding voor werkzaamheden met als doel een website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te plaatsen. In het Engels heet dit Search Engine Marketing. De afkorting is SEM en wordt ook in het Nederlands sporadisch gebruikt. Zoekmachine marketing bestaat uit organische marketing en Pay Per Click (PPC) marketing.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van een website, zodat deze optimaal scoort in de organische zoekresultaten. De volgende zaken o.a. zijn van invloed op de positie in zoekmachines:

  • De URL van de website en pagina’s
  • De content van de website
  • Inkomende links vanaf externe websites
  • Actualiteit van de website

Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel als SEO aangeduid. Dit is een afkorting van het Engelse Search Engine Optimization.

Adverteren in zoekmachines (SEA)

26301252501330zoekmachine-marketing1.jpgEen manier om direct bovenaan te staan in zoekresultaten is via advertenties. Google AdWords is het bekendste advertentieplatform om mee te adverteren in zoekmachines. Adverteerders betalen per click op een advertentie. De kosten van een click zijn afhankelijk van de concurrentie en de kwaliteit van de website. SEA is een veelgebruikte term en betekent Search Engine Advertising

Wat kan zoekmachine marketing voor u betekenen?

Heeft u een website? En u doet nog niet aan zoekmachine marketing? Een gemiste kans! Wij helpen u graag met het scoren van bezoekers. Neemt u contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Definitie: Google Ads

Google ads

Wat zijn Google ads?

Google ads zijn advertenties die je boven en naast zoekresultaten in Google ziet. Ook kunnen websites ervoor kiezen om Google ads te laten zien aan bezoekers. Ook als adverteerder kunt u ervoor kiezen om uw advertenties op interessante websites te laten tonen.

Google AdWords

Google ads maak je met Google AdWords, het advertentieprogramma van Google. In Google AdWords kiest u keywords, oftewel zoektermen, waarbij u uw advertenties wilt tonen. Keywords horen in een campagne en per campagne heeft u één of meerdere advertenties die worden vertoond. U betaalt per klik op een advertentie. Hoe hoger de concurrentie op een woord, des te meer u betaalt per click. Zo zal bijvoorbeeld adverteren op de term ‘roze kinderfietsjes’ niet heel hoog zijn. Het woord ‘Hypotheekadviseur’, is daarentegen een populair en duur keyword.

Advertenties in zoekresultaten

Hieronder ziet u een screenshot van advertenties boven en naast de zoekresultaten. De adverteerder die het hoogst staat in de advertenties, betaalt het meest per click. De hoogste advertenties krijgen vanzelfsprekend ook meer aandacht en leveren meer bezoekers op.

71091252498728google-ads.png

Inhoudsnetwerk

Hieronder ziet u een screenshot van het weblog van Nike. Zoals u ziet worden er relevante Google ads getoond. Deze zijn van webwinkels die Nike verkopen en er zit een link bij die mij herkent als Nederlandse bezoeker en daarom adverteert op korting op verzendkosten.

42791252498732google-ads-inhoudsnetwerk.png

Click2Result zorgt voor resultaat

Wilt u meer weten over Google ads en advertentiemogelijkheden? Of wilt u weten hoe wij zorgen dat u resultaten boekt met Google ads? Neemt u dan contact met ons op en wij vertellen u meer.