10 tips voor het schrijven van Adwords advertenties

10 tips voor het schrijven van Adwords advertenties

Adwords advertentieteksten schrijven is vaak lastig. Je hebt weinig ruimte. Je wilt teveel vertellen. Hoe zorg je nou dat je het maximale haalt uit je advertenties? Hier geven we een tiental tips voor het schrijven van advertentieteksten.

Tip 1: Communiceer voordelen

Mensen kopen voordelen, geen eigenschappen. Wat zijn de voordelen van jouw diensten of producten? Stel je verkoopt wijnglazen online. Communiceer dan bijvoorbeeld de kwaliteit van je glazen. Of wie je glazen gebruikt. Of waarom jouw glazen speciaal zijn.

Tip 2: Gebruik keywords in de advertentieteksten

De keywords die je gebruikt in je Adwords campagnes laat je terugkomen in de advertentieteksten. Keywords worden in advertenties dikgedrukt weergegeven als op deze woorden wordt gezocht. Dit valt extra op en zal leiden tot een hoger CTR.

Zie hier boven een advertentie van Bestelplafond.nl. Het woord Systeemplafond wordt dikgedrukt weergegeven.

Tip 3: Experimenteer met keyword insertion

Door middel van keyword insertion laat je gebruikte zoekopdrachten automatisch in Adwords advertenties terugkomen.  Gebruik je de code {keyword:default text} in een advertentietekst, dan zal dit worden vervangen door het keyword dat de advertentie laat tonen. Zo zien zoekers hun exacte zoektermen terug in je advertentie. Test op verschillende locaties in je advertenties met keyword insertion en meet hoe het de CTR beïnvloedt.  Lees meer over Keyword insertion

Tip 4: Maak slim gebruik van de zichtbare URL

In Adwords heb je de mogelijkheid om een zichtbare URL op te geven. Dit is de URL die wordt getoond in je advertentie. De daadwerkelijke URL is de pagina waarnaar de advertentie linkt. Wil je specifiek adverteren op witte wijnglazen? Geef dan als zichtbare URL: www.webwinkel.nl/witte-wijnglazen.

Tip 5: Test altijd meerdere advertentieteksten tegelijk

Zonder te testen weet je niet wat goed werkt voor jou. Test een compleet verschillende advertenties. Werkt de een significant beter dan de ander? Houd dan de goede tekst en maak kleine variaties hiervan om de advertenties te optimaliseren. Blijf altijd meerdere advertenties naast elkaar testen.

Tip 6: Communiceer jouw USP’s

USP’s zijn jouw Unique Selling Points. Dit zijn punten die jouw dienstverlening speciaal maken. Bijvoorbeeld hoe snel je levert, hoe goedkoop je bent of hoe groot je assortiment is.

Hier zie je een advertentie van Werkkleding.com. Er wordt ingespeeld op de grote collectie en de mogelijkheid om overalls te laten bedrukken.

Tip 7: Ga niet goedkoop communiceren

Ben jij erg goedkoop in je markt? Communiceer dat dan. Ben je dit niet, voorkom dan dat je onnodig veel bezoekers krijgt die op koopjesjacht zijn.

Ben je bang dat je veel bezoekers krijgt die afhaken op je prijzen? Probeer dan eens prijzen te communiceren in je teksten. Bijvoorbeeld Wijnglazen v.a. €6,-.

Tip 8: Zet aan tot actie

Mensen reageren op aansporingen tot actie. Vertel je lezers wat hij moet doen. Bijvoorbeeld: Bezoek nú onze shop of Beslis vandaag!.

Tip 9: Blijf jezelf

Alles draait om relevantie. Oogt je advertentie goedkoop, maar je website duur? Of zijn je Adwords advertenties formeel, maar je website juist heel informeel? Dan valt dit buiten het verwachtingspatroon van je bezoeker. Probeer dit te voorkomen. Zorg dat je advertenties je website weerspiegelen.

Tip 10: Onderscheid je van concurrenten

Bekijk eens de Adwords advertenties van je concurrentie. Welke woorden gebruiken ze? Welke boodschap stralen ze uit? Zorg dat je je onderscheidt. Als alle advertenties hetzelfde ogen, kunnen mensen niet kiezen. Wees uniek en onderscheidend.

Adwords uitbesteden?

Zie je het niet zitten om deze tips zelf door te voeren? Of heb je te weinig tijd? Laat ons je helpen. Wij verzorgen de complete set-up van je Adwords campagnes, managen de campagnes en communiceren de resultaten periodiek terug. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.